-->

Khamis, 9 Februari 2017

Mohon Jangan Diabaikan!!! Inilah Doa Untuk Melembutkan Hati Anak Yang Degil




Doa Melembutkan Hati Anak Yang Degil


[:]Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

[:]Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

[:]Sahabat yang di rahmati Allah,

[:]Sebagai ibu bapa yang mahukan anak yang bijak, aktif dan soleh, ada pelbagai cara psikologi boleh dilakukan bagi menjadikan anak anda seperti yang anda ingini. Insyaa allah...

[:]Selain daripada mendapatkan nasihat pakar kanak-kanak menghadapi anak yang degil, anda boleh juga amalkan doa di bawah. Doa yang lazim diamalkan oleh ibu-ibu ketika memasak di dapur...

Doa Melembutkan Hati Anak Yang Degil


Doa melembutkan hati anak yang degil dalam rumi:
Allahulathiifum bi'ibaadihii, yarzuqumayyasak' wahuwal qawiyyul 'aziiz...
Maksudnya:
Allah Maha Lembut tadbir-Nya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) terhadap hamba-hambaNya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dialah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa. (Surah As-Syuraa, Ayat: 19)
[:]Baca doa ini 19 kali pada air dan minta anak tersebut meminumnya. Insya-Allah perangai anak yang degil akan berubah kepada baik dengan izin Allah.

[:]Boleh juga baca doa ini pada ubun-ubun anak itu ketika dia tidur.

[:]Selamat mencuba. Kita berdoa dan berusaha dengan cara yang baik, insyaa Allah doa kita akan dimakbulkan. Teruskan berusaha untuk membina keluarga cemerlang.

[:]Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, jangan lupa untuk share.

Advertiser


EmoticonEmoticon